
La manipulació informativa consta de varis mecanismes: I) l'estratègia de la distracció, II) dirigir-se al públic com si es tractés d'infants, II) utilitzar l'aspecte emocional més que el racional, III) mantenir el públic en la ignorància i l'estupidesa, IV) promoure el públic a complaer-se en la mediocritat, entre d'altres. D'aquests aspectes notareu que molts són omnipresents en els mitjans, no cal dir que els III) i IV) són la nota dominant de la teleescombraria dels canals privats espanyols (Tele5 i Antena3), on són idolatrats personatges nauseabunds de mediocritat. El II) es fa notar molt sobretot en el terreny de la publicitat però no només, a vegades per explicar alguna notícia tens la impressió que et prenen per subnormal explicant conceptes bàsics. La primera estratègia, la de la distracció, és de les més eficaces: fa que s'expliquin les notícies més anecdòtiques, passant per sobre dels problemes reals o temes espinosos que no interessa narrar. El preocupant no és realment el que passa a les televisions espanyoles, al cap i a la fí sempre han fet el mateix, el problema és el que ha passat amb Televisió de Catalunya, teòricament
la nostra on s'ha anat realitzant un procés continu d'espanyolització i idiotització dels espectadors. Si us hi fixeu, les 6 hores llargues de programa d'
Els Matins de tv3 és una corrent constant de fets diversos i del tot fútils (res a veure amb l'antic
Bon Dia Catalunya que es feia fa anys), la qüestió és que l'espectador no es concentri en pensar. L'objectiu primer d'aquest mecanisme és que el públic no pugui arribar a interessar-se per coneixements essencials tals que l'economia, la ciència, la psicologia, etc. sinó informar-lo tant de notícies buides que acabi del tot desinformat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada